Kompletní průvodce EET účtenkami: co musí obsahovat a kdy je vystavit

Mohlo by se Vám líbit

9 komentářů

  1. Lucie napsal:

    Dobrý den, můžete prosím uvést odkaz na paragraf v zákoně o EET, kde je uvedeno, že čas musí být na účtence uveden s přesností na sekundy? Děkuji

  2. Helen napsal:

    Zbytečná buzerace podnikatelů……..jak odečtu kasu z daní,když jedu procentami?Stejně vydavame paragon s udaji,proč tedy jeste EEt učtenka?

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, Helen, bohužel vaší otázce přesně nerozumíme – vysvětlíte nám prosím ještě jednou, jak je to s těmi procenty? Děkujeme.

  3. Petr Schmied napsal:

    Stále vidím rozpory ve výkladu při tisknutí účtenky. Z českého jazyka chápu význam „vystavit“ jako uložení prodejky v prodejním software (u nás v S4) a význam „vytisknutí“ chápu jako vytisknutí vystavené prodejky na papír. Nemám tedy na mysli vystavení, ale opravdu až následný tisk. A vy zde píšete toto (výňatky z textu víše) :

    1. Doklad musíte položit na pult či dát jinam, kde si ho zákazník může volně vzít.
    2. Zákazník musí s elektronickou účtenkou souhlasit. Pokud trvá na papírové, máte povinnost mu ji vystavit.

    Ptám se tedy, kdy lze se zákazníkem řešit formu účtenky, když musí automaticky ležet vytisknutá na pultě ??? A proč se neříká tiskárnám vystavitelky, když mám zákazníkovi vystavovat doklad na papír, pokud na tom trvá ???

    Dle mého názoru se vůbec nerozlišuje význam slov vystavit a vytisknout a vznikají zbytečné nepřesnosti ve výkladech a dochází k neporozumění dané problematiky.

    Jsem velmi zvědav na vaši odpověď a těším se na objasnění mých neznalostí. Ale jsem také skeptický, jelikož jsem už dříve nějaký dotaz psal, ale bez vaší reakce na něj.

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, pane Schmiede, v první řadě se omlouváme, že jsme vám neodpověděli na váš dřívější dotaz. Snažíme se odpovídat co nejpečlivěji, ale vaše otázka nám musela někde zapadnout.

      Vystavit a vytisknout lze v zásadě považovat za synonyma. Rozdíl je v tom, že vytisknout můžete účtenku pouze z tiskárny, ale vystavit ji můžete i ručně (vypsat) nebo skrze e-mail. Proto se hodí používat obě slova podle situace.

      Úryvky z textů, které zmiňujete, jsou skutečně výňatky a nikoliv chronologický postup. Elektronická účtenka se týká nákupu, při kterém se obchodník a zákazník nepotkají. V tom případě může obchodník poslat el. účtenku, ale je důležité, aby s tím klient souhlasil.

      Při osobním setkání (třeba v restauraci, obchodě) to funguje tak, že podnikatel účtenku vytiskne a předá – neptá se zákazníka, zda chce účtenku poslat na e-mail.

      Podívejte se prosím do EET metodiky na stranu 23 a 24, kde se řeší typy účtenek a jejich vystavování:
      http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Metodika_k_evidenci_trzeb_v3.0.pdf

  4. Eduard Nypl napsal:

    Personál restaurace U Zvonice v Železném Bodě (IČO 45526966) dne 16.9.2018 požadoval úhradu za oběd 453.- Kč. Odmítl jsem zapatit a trval na vystavení účtenky. Blo mi sděleno, že nefunguje internet. Až na můj požadavek mi byl vystaven paragon Z 6854445 na tuto částku. Je tento postup správný, případně jak ověřím, že doklad byl zaevidován v systému EET ?

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, pane Nyple.
      Nefunkční internetové připojení by nemělo mít žádný vliv na povinnost vystavit EET doklad. Pokud Vám byl místo toho vystaven papírový paragon, nejedná se o správný postup zaevidování takovéhoto paragonu nelze v systému EET ověřit.

  5. Lada napsal:

    Dobry den.
    V nekterych obchodech, uctenky neobsahuji kod FIK ani BKP. Nekde kde platite kartou Vam ani nechteji vystavit ucrenku a tvrdi, ze doklad o platbe kartou je adekvatni dokladu z pokladne.

Odpovědět

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *