EET aplikace za 0 Kč? Seznamte se s Profi Účtenkou
AKTUALIZOVÁNO. Pro malé obchody je každý náklad zátěž a složité pokladní systémy jsou pro ně zbytečné. Naštěstí existují EET aplikace zdarma, díky kterým ušetříte dost peněz. V tomto článku vám představíme Profi Účtenku, kterou vyvíjí naši kolegové.
Funguje to jednoduše. Profi Účtenku si bezplatně stáhnete do:
- chytrého telefonu,
- tabletu,
- počítače.
Stačí, když máte zařízení s operačním systémem:
- Android (verze 4.4 a vyšší),
- iOS (verze 10 a vyšší),
- Windows 10.
Do programu si uložíte EET certifikát, který jste si vygenerovali na portálu finanční správy. Nastavíte údaje, které chcete mít na účtenkách, a připojíte bezdrátovou nebo USB tiskárnu.
Pak už začnete prodávat. Na klávesnici namarkujete tržbu a vyberete způsob platby. Potvrdíte účtenku a aplikace ji automaticky odešle na servery finanční správy. Kód, který dostanete od úřadu, přidá na EET účtenku a tiskárna ji vytiskne.
Pro koho je Profi Účtenka vhodná
Aplikace se hodí pro menší podniky, které nepotřebují specializované funkce a chtějí zavést EET s co nejnižšími náklady. Profi Účtenku si také oblíbili uživatelé fakturační služby iDoklad a ekonomického systému Money, se kterými se dá propojit.
Profi Účtenka usnadní život všem, kteří chodí za zákazníky domů. Nemusí s sebou nosit pokladnu, ale stačí jim mobil a malá tiskárna. Řešení ocení například velké servisní firmy. Kdyby měly každému opraváři koupit registrační EET pokladnu, nedoplatí se. S Profi Účtenkou je vyjde vybavení zaměstnanců mnohem levněji.
Co všechno Profi Účtenka umí
Pokud na Profi Účtenku přecházíte z obyčejné kalkulačky, nemusíte se bát žádných složitostí. Stejně jako dosud na klávesnici naťukáte čísla a na rozdíl od kalkulačky máte hned účtenku hotovou.
Ale Profi Účtenka toho umí mnohem víc. Když si zboží uložíte do ceníku, bude prodej ještě jednodušší. Pak stačí jen kliknout na název položky.
Mobilní EET aplikace si poradí i s reklamacemi nebo chybnými údaji na vytištěné účtence. Zapnete režim Vratka a zadáte částku, kterou vracíte. Do EET se automaticky odešle informace o záporné tržbě.
Užitečná jsou i data o prodejích za určité období. V nastavení si vyberete časové rozmezí a přehled si vytisknete.
Propojení s iDokladem
Také fakturační služba iDoklad umí vyřešit EET. Ale pokud máte denně víc prodejů, doporučujeme spíše Profi Účtenku, která je určená přímo na markování. Proto je v ní práce jednodušší a rychlejší.
V iDokladu navíc můžete markovat, pouze pokud jste připojení na internet. Ale Profi Účtenka funguje i při výpadku spojení. Účtenky v ní pak vystavujete v off-line režimu a po obnovení spojení se údaje automaticky odešlou. Proto ji mnoho uživatelů iDokladu používá jako pojistku pro případ komplikací s internetem.
Výhodou je, že když si obě aplikace synchronizujete, přetáhnete si svůj ceník z iDokladu do Profi Účtenky. Ušetříte si tak práci se zadáváním položek.
Po spárování pošle Profi Účtenka všechny údaje o prodejích do iDokladu. Veškeré prodejky si tím zálohujete v cloudu.
Jaký hardware k Profi Účtence používat?
Většina z vás už má chytrý telefon nebo počítač, na kterém můžete Profi Účtenku používat. Takže stačí, když si dokoupíte tiskárnu účtenek. Pokud vystavujete 5 – 10 dokladů denně, postačí vám levnější modely tiskáren.
Nejlevnější řešení
Z nich doporučujeme Cashino PTP-II. Tato tiskárna je o něco větší než krabička cigaret a můžete ji přenášet v kapse.
S počítačem nebo mobilem propojíte tiskárnu přes USB nebo bluetooth. Tiskárna má integrovaný akumulátor, takže na jedno nabití vydrží v provozu několik dní. Do tiskárny budete potřebovat termokotoučky s šířkou 57 mm.
Podívejte se, jak funguje Profi Účtenka s Cashinem dohromady
Další vhodné tiskárny
Při výběru tiskárny dbejte na to, aby byla na wi-fi nebo bluetooth. Pokud používáte Profi Účtenku na zařízení s Windows, můžete tiskárnu připojit síťovým nebo USB kabelem.
Přehled ověřených tiskáren, které s Profi Účtenkou dobře komunikují
Bluetooth | Wi-Fi | USB | |
---|---|---|---|
Android 4.4 a vyšší Windows 10 Mobile |
Cashino PTP-II/BT Epson TM-P20 Elcom RPP 02 BU Bixolon SPP-R200IIBKRongta |
OKPRINT 300 | |
Windows 10 | Cashino PTP-II/BT Epson TM-P20Rongta |
OKPRINT 300 | OKPRINT 300 OKPRINT 058 |
iOS 10 a vyšší | Cashino PTP-II/BT24 Epson TM-P20Rongta |
OKPRINT 300 |
Můžete používat i další tiskárny, které podporují standard ESP/P, ale modelů je na trhu tolik, že nejsme schopni u všech zaručit bezchybnou funkčnost.
Novinkou roku 2020 je tiskárna Rongta, která vychází levněji než Cashino. Rongtu jsme vám detailně představili v tomto článku.
Profesionální řešení
Někteří podnikatelé ví, že na spotřební elektroniku nemusí být vždy spolehnutí a hledají profesionální řešení. V tom případě doporučujeme dotykovou pokladnu ProfiPAD Plus.
Pohodlně na ní markujete a už s sebou nemusíte nosit tiskárnu účtenek. Je totiž integrovaná přímo v pokladně. Proto je ProfiPAD Plus vhodný na mobilní prodej. Aktuální cenu pokladny najdete zde.
Seznamte se s pokladnou ProfiPAD Plus.
Platební terminál
Profi Účtenku propojíte s oblíbeným platebním terminálem SumUp. Díky tomu můžete snadno přijímat i platby kartou. Z Profi Účtenky jednoduše platbu odešlete na terminál, takže nic nemusíte ručně přepisovat.
SumUp jsme si „proklepli“ v detailním článku. Zjišťovali jsme, jaké poplatky vás čekají a jestli budete muset do banky (dobrá zpráva je, že nemusíte).
Kde aplikaci získat
Instalace je maximálně intuitivní. Nejdřív si na webu Profi Účtenky zvolíte operační systém, který používáte. Potom si zdarma stáhnete příslušnou verzi aplikace.
Nastavení aplikace a řešení potíží
Podrobné návody včetně řešení potíží naleznete v Centru nápovědy aplikace Profi Účtenka.
Časté otázky
Je Profi Účtenka opravdu zdarma?
Ano, stažení i používání Profi Účtenky je bezplatné.
Aplikace je zdarma od roku 2016 a zdarma bude i v roce 2021. Později není vyloučené její zpoplatnění – podobně jako u ostatních free aplikací.
Kolik EET účtenek můžu měsíčně vydat?
Kolik chcete, počet je neomezený.
Jak mám zálohovat data z Profi Účtenky?
Data z Profi Účtenky si uložte do iDokladu. Po synchronizaci aplikací se každý prodej z Profi Účtenky automaticky přenese do iDokladu, kde se v cloudu zálohuje po neomezeně dlouhou dobu.
Kde najdu návody na používání Profi Účtenky?
Aplikace je jednoduchá, takže si pravděpodobně poradíte i bez manuálu. Ale pokud hledáte návody, najdete je na blogu Profi Účtenky nebo v sekci Podpora.
Je Profi Účtenka aktualizovaná?
Ano, kolegové průběžně vydávají nové verze, které rozšiřují o další funkce. Aktualizace se vám nainstaluje automaticky, takže se nemusíte o nic starat a vždy pracujete s nejnovější verzí aplikace. Přechod na aktuální verzi je hotový za cca dvě minuty. Informace o aktualizacích najdete na blogu v rubrice Novinky.
Je EET aplikace kvalitní?
Ano, obsahuje všechny základní funkce, které k EET potřebujete. Kolegové mají s vývojem hodně zkušeností – kromě Profi Účtenky programují i oblíbený iDoklad, který používá přes 123 tisíc podnikatelů, a známé podnikové systémy Money. Nejlépe ale uděláte, když si Profi Účtenku stáhnete a sami s ní zkusíte pracovat. Je zdarma, takže za zkoušku nic nedáte.
Co na řešení říkáme
“Profi Účtenka se hodí pro malé podniky nebo pro mobilní prodej. Její největší výhodou je cena. Aplikace je zdarma a počítač nebo telefon s internetem většina lidí v práci má. Takže stačí dokoupit tiskárnu účtenek a jste na EET připravení.”
Zdeněk Palla, odborník na EET
Manuál pro 3. a 4. vlnu EET
Kromě výběru správně pokladní aplikace musíte před startem EET zařídit spoustu dalších věcí. Všechny jsme je sepsali do bezplatného e-booku. Stáhněte si ho a najdete vše na jednom místě.
Dobry den,provozuji hospudku sezónně (5 měsíců v roce) a místě kde se nachází neni dobry signál internetu. Používáme doma v telefonech data pouze 5GB měsíčně,více se nám nevyplatí. Jak tedy vyřešit internet? Nemáme anténu ani pevnou linku,jsme v doliku kde je signál chabý.
Jak mame takovou situaci řešit? Hospudku chceme provozovat nadále.
Dekuji za odpověď.
S pozdravem Markéta Šabachová
Dobrý den, paní Šabachová, ideální by pro vás bylo získat povolení evidovat ve zjednodušeném režimu. Znamená to, že nemusíte odesílat informace na finanční úřad hned v okamžiku platby, ale až do 5 dní od tržby. Takové povolení vydává finanční úřad a detaily o něm najdete na straně 11 metodiky k zákonu o EET: http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Metodika-k-evidenci-trzeb_v1.0.pdf
Nejlepší by ale bylo se nejprve ujistit, že je u vás situace skutečně neřešitelná. Zjistěte od poskytovatele internetu, jaké máte možnosti, zda k vám internetový signál skutečně nedosahuje nebo by bylo pokrytí internetem až příliš drahé. Tyto informace se vám pak budou hodit do žádosti o zjednodušený režim, kam musíte uvést důvody, proč jej potřebujete.
Držíme vám palce, ať to zvládnete.
Ani po měsíci ve W10 nenatiskne více než dvě účtenky a tiskárna se odpojí i v nejnovější verzi. nepoužitelné. Pod androidem funguje.
Dobrý den, pane Boháči, zjišťujeme od našich kolegů, kteří se starají o Profi Účtenku, v čem by mohl být problém. Hned až budeme vědět, napíšeme vám. Děkujeme za trpělivost.
Dobrý den, pane Boháči, konečně vám píšeme s odpovědí. Naši kolegové z Profi Účtenky nám říkali, že k tisku na W10 mají aktuálně několik stížností a už pracují na zlepšení. Můžete počítat s tím, že v dalších verzích bude Profi Účtenka fungovat v pořádku.
Dobrý den, jak postupovat v případe. Když mám kamenný obchod,a jednou týdne jedu n a ambul.prodej mimo provozovnu. Provozovna je otevřena . Musím mýt 2 pokladny. Nebo štaci do evidovat položky do tech 48 hod. ? Děkuji
Dobrý den, Renato, domníváme se, že byste správně měla mít 2 pokladny. 48hodinová lhůta totiž slouží k tomu, abyste odeslala datovou zprávou údaje na finanční správu v případě, že vám vypadl internet nebo se porouchalo pokladní zařízení. Určitě ale máte možnost požádat o evidování ve zjednodušeném režimu. Znamená to, že pokud prokážete, že nemáte přístup k internetu nebo je to velmi složité, udělí vám finanční správa výjimku evidovat tržby do 5 dní od uskutečnění. Koukněte na to do metodiky na strany 11-12 a 27: http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Metodika-k-evidenci-trzeb_v1.0.pdf.
Držíme vám palce!
Dobrý den, je možné do aplikace doplnit zobrazení miniFIKu (sFIKu)? Tak aby nebyla nutná tiskárna, ale miniFIK se pouze opsal na doklad? Díky
Dobrý den, ano, jde to. Z Profi Účtenky jednoduše pošlete účet mailem nebo opíšete z archivu účtenek kód FIK. Koukněte přímo na blog Profi Účtenky: https://profiuctenka.cz/blog/odesilate-eet-uctenky-vyhradne-na-e-mail-v-profi-uctence-je-to-jeste-jednodussi/
Dobrý den, díky za odpověď – nemyslím FIK, ale miniFIK (někdo uvádí sFIK – je to zkrácený FIK jen cca 7 znaků).
Díky
Dobrý den, děkujeme za upřesnění vaší otázky. MiniFIK bohužel Profi Účtenka neumí.
Dobrý den, mám kamenný obchod s fotoateliérem, k tomu chodím prodávat cca 10 večerů v roce fotografie do tanečních, musím s sebou nosit tiskárnu nebo stačí vytisknout doklad předem a dát ho ke každé objednávce ( někdy si zákazníci objednávky vyzvednou a zaplatí až po měsíci ) ? Děkuji
Dobrý den, Evo, EET účtenku můžete vytisknout kdykoliv předem, ale nejpozději v okamžiku uskutečnění tržby, jak píše EET metodika. Znamená to tedy, že tisk EET účtenky a odeslání informací datovou zprávou nemůžete odložit na později. Jestli je to pro vás pohodlné, určitě si účtenky vytiskněte předem, a když bude nějaký problém, účtenku můžete stornovat.
Dobrý den, dá se Profi účtenka zálohovat , myslím tím kompletní nastavení i s daty v ceníku, které do ní zadáte . A prosím , kdy vyjde aktualizace programu , ohledně odpojující se tiskárny ve Win10 . Děkuji.
Dobrý den, Vašku, zjišťovali jsme odpověď pro vás přímo u našich kolegů, kteří se starají o Profi Účtenku. Řekli nám, že úplně kompletní zálohu bohužel udělat nelze. Ale je to věc, o které naši kolegové už přemýšlí a do budoucna se na to chystají.
Co se týče vašeho problému s odpojováním tiskáren – aktuálně se tím intenzivně zabývají vývojáři. Verze, ve které to pravděpodobně bude opravené, vyjde 8. 2. 2017.
Dobrý den, je možné v Profi Účtence vystavit účet v zastoupení jiného subjektu ? Pokud ne, uvažujete o tom ?
Dobrý den, Václave, bohužel to zatím v Profi Účtence možné není. Naši kolegové, kteří se o aplikaci starají, nám říkali, že nejde ani provozovat Profi Účtenku na 2 číslech IČO. O vašem myšlence na vystavování účtu v zastoupení ale budou přemýšlet a zadávají si ho k debatě.
Dobrý den,
stále trvá problém s odpojováním tiskárny, můžete sdělit, kdy dojde k nápravě…?
Předem děkuji za odpověd
Dobrý den, Stanislave, omlouváme se za komplikace. Naši kolegové z Profi Účtenky už na tom pracují a během února by mělo být všechno v pořádku.
Dobrý den,
zkušebně jsem si nainstaloval verzi pro Win10 na svém počítači. V tomto popisu píšete, že : „Profi Účtenku si také oblíbili uživatelé fakturační služby iDoklad a ekonomického systému Money, se kterými se dá propojit“. Nemohu přijít na to jak se propojí s Money, které mám na stejném počítači. Můžete mi poradit?
Dobrý den, Jiří, jak propojit iDoklad s Money popsali naši kolegové na blogu iDokladu. Podívejte se prosím na jejich článek: https://www.idoklad.cz/blog/jak-propojit-idoklad-s-ucetnimi-systemy
Dobrý den,
díky za odpověď.
Asi jsem to napsal nesrozumitelně, ale ptal jsem se jak se propojí Profi Účtenka s Money.
V dotazu jsem překopíroval váš popis, kde se hovoří také o iDokladu, ale ten já nepoužívám a je pro mě zbytečný.
Dobrý den, Jiří, děkujeme za upřesnění vašeho dotazu. Je to tak, že nejprve je potřeba propojit Profi Účtenku s iDokladem a ten pak se systémem Money. Podívejte se prosím na návody:
https://www.idoklad.cz/blog/propojte-idoklad-s-profi-uctenkou a
https://money.cz/idoklad/propojeni-s-ucetnimi-systemy/
Dobry den,mame kamennou prodejnu,kde jsme dve a kazda ma svoje Ičo..kdyby jsme si kazda stahla do sveho mobilu a koupily jednu tiskarnu,kde by se tiskly uctenky zakaznikum..slo by to takhle?dekuji za odpoved..
Dobrý den, paní Švancarová, ptali jsme se našich kolegů z Profi Účtenky a ti nám poradili, že záleží na tom, jakou tiskárnu používáte.
1) U wi-fi tiskárny by to neměl být problém. Na jednu tiskárnu napojíte i 2 Profi Účtenky. Zeptali jsme se hned kolegů, kterou wi-fi tiskárnu by nám doporučili, a vybrali tuto: https://www.profipokladny.cz/tiskarna-okprint-300-wi-fi-usb-cerna/
2) Pokud máte bluetooth tiskárnu, bude to složitější. Tiskárnu totiž musíte vždy vypnout, zapnout a přes bluetooth spárovat s příslušnou Profi Účtenkou. Zabere vám to asi 2 minuty.
Dobry den, prodavam pres internet prevodem na ucet, ale rada bych se obcas zucastnila trhu. Budu muset pres eet hnat vsechny nakupy nebo jen ty na trzich? Dekuji
Dobrý den, Klaro, EET se týkají jen vaše platby na trzích. Všechny tržby, které jdou z účtu na účet, pod EET nespadají.
Dobrý den,
mám e-shop kde probíhá prodej pouze na dobírku nebo převod peněz zákazníka na můj účet. Bude se mě týkat EET?
Děkuji.
Dobrý den, Zlato, pravděpodobně nebudete muset elektronicky evidovat. Pokud posíláte balíky na dobírku, dopravce převezme peníze a pošle vám je na účet, EET se vás netýká. Pokud vám ale předá peníze hotově, musíte elektronicky evidovat. K vašemu druhému dotazu – peníze poslané z účtu na účet pod EET nespadají. Pokud vám ale zákazník zaplatí elektronicky kartou nebo přes platební bránu, musíte takovou tržbu zaevidovat.
Dobrý den,
mám e-shop, zákazníci platí z účtu na účet ( účet nemám podnikatelský, ale soukromý ), někdy zasílám na dobírku, potřebuji EET?
Děkuji.
Dobrý den, Jano, pravděpodobně se vás EET netýká. Platby z účtu na účet pod EET nespadají. Pokud zasíláte dobírkou a dopravce vám peníze posílá na účet, neevidujete ani tyto tržby.
Dobrý den,mám nastaveno ( výchozí akce na Email).Po zaplacení to chci zákazníkovi odeslat,objeví se tabulka kde vyplním email,dám odeslat,aplikace se hned sama zavře a zákazníkovi na email nic nedorazí. Předem děkuji za radu
Dobrý den, Martine, zjišťovali jsme odpověď pro vás u našich kolegů, kteří se starají o Profi Účtenku. Podle nich byste si měl zkontrolovat, na jaké platformě to zákazníkovi odesíláte. Podívejte se, jestli má nastaveného nějakého emailového klienta jako výchozí.
Dobrý den nemám provozovnu jen sklad a rozvážím do obchodu kde prodávám na faktury,které pak tisknu doma.Jednou týdně prodávám od dubna do listopadu hotově stánkařům a těm jsem vypisoval dodací list.Tak k vůli nim si musím pořídit EETa teď nevím která by mi vyhovovala.
Dobrý den, Jirko, tržby, které máte v hotovosti, musíte evidovat. Jestli se to ale týká třeba jen několika plateb denně, nemusíte pořizovat nic náročného. Stačí vám tablet nebo mobil s aplikací Profi Účtenka, která je zadarmo, a s tiskárnou.
Profi účtenku si stáhnete zde: https://profiuctenka.cz/
Na tiskárny se můžete podívat k našim kolegům z Profi Pokladen: https://www.profipokladny.cz/katalog-produktu/pokladni-tiskarny/
Stačit by vám měla tato: https://www.profipokladny.cz/mobilni-tiskarna-elcom-rpp-02-bu-bt-usb-cerna/
Dobrý den, mám e-shop – prodávám pouze na dobírku nebo převodem z účtu na účet. Předpokládám, že se mě EET netýká. Mám dotaz – musím se přesto evidovat?
Děkuji předem za odpověď.
Dobrý den, Katko, nemusíte.
Dobrý den,jak zjistím že Účtenka opravdu dorazila na finanční úřad?Proč se mi na stvrzence neobjevuje FÍK?
Dobrý den, to je zvláštní. Pokud je symbol vlevo nahoře zelený, EET funguje a odesíláte datové zprávy. Pokud je červený, je EET špatně nastavená, a šedý symbol znamená , že je EET správně nastavená, ale momentálně vypnutá. FIK by se na účtence rozhodně měl objevovat, pokud jste připojený k internetu. Podle vašeho dotazu ale bohužel nedokážeme určit, v čem je přesně problém.
Dobrý den . Do 1.3 2017 fungoval tisk normálně,tím myslím,že po zadání 2 a více položek zboží se účtenka vytiskla vždy celá ,dnes zadám 2a více položek a tiskárna vytiskne jen k fik kodu (ten už nevytiskne) zastaví se a nevysune pokladnu.Toto začalo dělat až dnes když jste přidali na účtenku 2 položky,,platba hotově a platba kartou,, I když změním počet znaků i font na účtence tak problém pořád zůstává. Děkuji
Dobrý den a ještě jedna věc ráno 1.3 při zapnutí profiúčtenky, zmizeli sami některé pracně zadané položky zboží .Pravděpodobně proběhla od Vás nějaká aktualizace a začal blbnout tisk i zadané zboží.Dík
Dobrý den a ještě jednou ,zkusil jsem starší zařízení s profiúčtenkou 2,6 a vše jede jak má, ale ve verzi 2,6,15 mě to blbne .Nejde zakázat automatické aktualizace ? Když se vám smažou položky v ostrém provozu tak je to špatné.Díky
Dobrý den, Vašku, děkujeme za vaše postřehy. Předáme je kolegům, kteří se starají o Profi Účtenku.
Dobrý den.Problém jsem zatím odstranil tím že jsem místo BT spojení s tiskárnou nainstaloval USB připojení a tam tisk jede jak má.Takže je problém v BT připojení tiskárny ve Win10.Dík.
dobry den mam profi uctenku aktualizovanou tiskarnu ptp2, vše funguje jak má,ale závěrka nejde tisknout. píše tiskarna nenalezena nebo nekomunikuje ,přitom lístky tiskne normalně. závěrka na email funguje.
Dobrý den, Lubomíre, kolegové k vašemu případu potřebují vědět víc podrobností. Napište jim prosím na profiuctenka@csw.cz.
Dobrý den, není mi jasné zda hotovostní úhrada vystavené faktury také spadá pod EET. Předem díky za odpověď
Dobrý den, Karle, bohužel ano. Pokud vydáte fakturu a zákazník ji uhradí na účet, neevidujete. Pokud ji uhradí hotově, evidujete. Koukněte prosím na stranu 7 metodiky k zákonu o EET: http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Metodika-k-evidenci-trzeb_v1.0.pdf
Dobrý den,
jde tisknout z profi účtenky ve win10 na laserovou tiskárnu připojenou přes wifi?
Děkuji
Dobrý den, pane Veselý, seznam konkrétních tiskáren, které dobře fungují s Profi Účtenkou naleznete na konci tohoto článku: https://profiuctenka.cz/blog/jak-propojit-profi-uctenku-s-tiskarnou/
Napište nám prosím váš typ tiskárny a my to pro vás zjistíme od našich kolegů z Profi Účtenky.
Tak ano číst umím, ale v tom seznamu jsou jen účtenkové tiskárny… ptám se obecně, zadli jde tisknout na laserovou wifi tiskárnu. Tak třeba HP LaserJet Pro M12w.
Děkuji
Ještě jednou dobrý den, pane Veselý, neradi bychom zpochybňovali, že umíte číst 🙂 Raději jsme se na váš problém zeptali kolegů, kteří se starají o Profi Účtenku. Ti nám bohužel potvrdili, že Profi Účtenka podporuje pokladní tiskárny, které umí ESC/POS standard. Na některých kancelářských tiskárnách Profi Účtenka také funguje, ale vytiskne se vám jen malá účtenka na velkou stranu A4. Proto určitě vyzkoušejte, zda bude vaše tiskárna fungovat, ale bohužel vám to nemůžeme potvrdit na 100 %.
Ano to vím, že vytisknu nudli na A4. Chtěl bych koupit novou laserovou tiskárnu a používat ji i na jiné tisky ne jen na účtenky. Proto jsem položil dotaz.
Dobrý den,
rozumím tomu dobře, že téměř po roce fungování PROFI ÚČTENKY je prakticky nemožné vytisknout doklad na 99% běžných tiskáren (nepočítám IT profíky, co si s tím možná poradí… ale běžné uživatele) a že aplikace stále neumí ani zkrácený FIK kód (asi 7 znaků), který by stačilo opsat na příjmový doklad?
Na co je tedy taková aplikace a proč ji renomovaná firma jako CÍGLER SOFTVARE vůbec provozuje, když ji není schopna dotáhnout do použitelného a konkurenceschopného stavu?
Dobrý den, pane Řezáči, Profi Účtenka je určená k tisknutí účtenek, a proto si rozumí především s účtenkovými tiskárnami. Seznam tiskáren najdete tady: https://profiuctenka.cz/blog/jak-propojit-profi-uctenku-s-tiskarnou/
Každopádně pokud vaše klasická kancelářská tiskárna podporuje standard ESC/P, bude pravděpodobně také fungovat s Profi Účtenkou.
Zkrácený FIK aplikace bohužel neumí. Určitě ale můžete opsat celý kód FIK – doufáme, že vás to příliš nezdrží. V tomto článku najdete mimo jiné informace o tom, kde v Profi Účtence zobrazíte FIK: https://profiuctenka.cz/blog/odesilate-eet-uctenky-vyhradne-na-e-mail-v-profi-uctence-je-to-jeste-jednodussi/
Pokud byste měl nějaké potíže nebo konkrétní dotazy, určitě prosím kontaktujte naše kolegy, kteří se Profi Účtenkou zabývají. Kontakt najdete zde na stránce dole: https://profiuctenka.cz/poradna/
Lze aplikaci Profi účtenka provozovat v nějakém demo režimu, aby se obchodníci s ní naučili zacházet (provozovat) než firma přejde příští rok na plný provoz s nutností EET? Pokud ano tak jak přesně? Po spuštění je třeba přesně zadat již parametry konkrétní funkční firmy, nelze zde zvolit žádný demo režim. Děkuji za informaci.
Dobrý den, Marku, svoji Profi Účtenku můžete zatím používat i bez EET certifikátu. Funguje to úplně stejně, jen se vám netisknou EET účtenky. Od nového roku můžete začít s čistým štítem – svoji testovací Profi Účtenku si smažete, znovu nainstalujete a nastavíte – takže vložíte EET certifikát, nastavíte hlavičky účtenek atd. Pokud by vás zajímaly nějaké konkrétnější podrobnosti, napište prosím našim kolegům přímo z Profi Účtenky, kteří vám rádi poradí. Otázku jim můžete položit na této stránce úplně dole: https://profiuctenka.cz/poradna/
Děkuji za informaci, funguje to, ještě dotaz, jak změnit měnu dolary na koruny 😉 přeci jenom zde účtujeme většinou hotovost v korunách než dolarech 😉 byla by to ale krása….
Ještě jednou dobrý den, Marku, Profi Účtenka si bere údaje z operačního systému, který používáte. Proto si v něm nastavte češtinu jako výchozí jazyk a automaticky se vám změní i měna. Držíme palce, ať jsou i ty dolarové tržby 😉
Možná se budete divit, ale to samé mě napadlo hned 😉 proto jsem ještě před napsáním dotazu šel mrknout do nastavení a všude mám výchozí češtinu, jazyk i region, všude 😉 dokonce místní formát mi vypisuje vše data i měnu správně v K…. IOS 11.0.3
Hezké poledne, Marku, píšeme vám později, protože jsme vaši otázku ještě konzultovali s kolegy, kteří vyvíjí Profi Účtenku. Poradili nám, že byste měl vymazat ostatní jazyky z nastavení.
Postup je následující:
nastavení > obecné > jazyky a oblast – vpravo nahoře klikněte na „upravit“ a ponechte pouze CZ.
Po smazání jazyků bude zobrazení a tisk v pořádku. Pokud by vám něco nešlo, napište.
Dobrý den, skvělé, díky funguje to přesně dle vašeho popisu 😉
Dobrý den, při zpracování daňového přiznání jsem zjistil, že celková tržba za rok 2017, zaevidovaná v systému EET je asi o 10% vyšší, než částka zobrazená v uzávěrce z Profi účtenky. Jak si to vysvětlit, setkali jste se s podobným případem?
Děkuji
Dobrý den, Zdeňku, to je zvláštní. Probereme váš problém s kolegy s Profi Účtenky a hned, jak budeme vědět více, vám napíšeme.
Ještě jednou dobrý den, Zdeňku, řešení by podle našich kolegů nemělo být obtížné:
1) Udělejte si na Daňovém portálu detailní výpis tržeb.
2) Podívejte se do sloupce duplicita. Pokud máte v tomto sloupci číslo 1 u stejných časů a částek, odeslala se tržba vícekrát, ale do EET se znovu nepočítá.
Jestli si nebudete vědět rady, napište přímo našim kolegům z Profi Účtenky na e-mail profiuctenka@solitea.cz, rádi vám poradí. Za EET poradnu vám přejeme pěkný den.
Po roce a půl používání nemohu doporučit. Propisování do iDokladu probíhá zmateně a někdy dvojmo.
Je pak dost náročné najít zdvojenou účtenku v iDokladu. Stane se to, že se účtenka se stejným externím číslem z profiúčtenky zapíše do iDokladu dvakrát a někdy i s hodinovým zpožděním a iDoklad ji přidělí nové číslo z řady.
Chtělo by to lepší technickou podporu, protože po hodině na lince jsem to vzdal a 350,- měsíčně budeme raději platit někomu jinému.
Dobrý den, ptali jsme se kolegů z Profi Účtenky na váš problém a potvrdili nám, že se tyhle potíže opravdu u několika uživatelů vyskytly. 🙁 Přibližně do měsíce vyjde nová verze Profi Účtenky, která by měla tenhle problém odstranit. Budeme rádi, když nám pak dáte vědět, jestli se vaše práce s Profi Účtenkou a iDokladem zlepšila 🙂 A rovnou napíšeme i kolegům z iDokladu, aby vás kontaktovali. Přejeme pěkný víkend a věříme, že se vše zlepší 🙂
Dobry den, rad bych pouzival profi uctenku v jednom ipadu, v miste podnikani jsme dva, takze mame dvakrat IČO, v softwaru chybi prepinani uzivatelu. Otazka zni, vytvorite nekdy funkci aby podporovala vice uzivatelu v jednom softwaru?
ProfiÚčtenka funguje skvěle. Právě jsme ji začali používat. Sice v danou chvíli používáme jiný systém na faktury ( https://imboss.cz/ ), a ProfiÚčtenku, ale takhle vše funguje skvěle.
Dobrý deň! Ďakujeme za pochvalu, sme radi, že sa Vám naša aplikácia Profi Účtenka páči. S pozdravom, Jana Hrubá
dobrý den, chtěla bych účtenky posílat sms nebo emailem, nechci kupovat tiskárnu. je to možné?
Dobrý den, paní Vondrušková, účtenky můžete posílat SMS nebo e-mailem, ale zákazník s tím musí souhlasit. Jinými slovy pokud si zákazník vyžádá papírovou účtenku, musíte mu ji vydat. Koukněte na podrobnosti do našeho článku věnovaného účtenkám: https://eet.money.cz/blog/kompletni-pruvodce-eet-uctenkami-co-musi-obsahovat-kdy-je-vystavit?utm_source=poradna&utm_medium=koment&utm_campaign=10-02-2020&utm_content=uctenky
Za EET poradnu vám přeje pěkný den Eva.
Dobrý den, lze z aplikace exportovat data do Money S3 (podobně jako se do systému importují bankovní výpisy) bez služby iDoklad? Měsíčně máme zhruba 20 prodejů v cash a fakturujeme tak 5x za celý rok. Uvažujeme i o zakoupení platebního terminálu a propojit to s nutnou investicí do EET, to předpokládám aplikace umí řešit.
Dobrý den, pane Hejdánku, bohužel přímé propojení Profi Účtenky s účetním programem Money S3 není možné. Tyto dva nástroje ale propojíte přes iDoklad. Zatím jediný způsob, jak dostat potřebné údaje do Money S3 bez iDokladu je ten, že si vyjedete z EET aplikace uzávěrku a ručně tržby zadáte do účetního systému. Což by v případě 20 tržeb měsíčně nemuselo být tak omezující.
Ještě k druhému dotazu – ano, Profi Účtenku lze nejlépe propojit s profesionální pokladnou, která podporuje i platby kartou, je tedy i plnohodnotným platebním terminálem. V jednom zařízení tak můžete mít řešení EET, platební terminál i tiskárnu účtenek. Za EET poradnu vás zdraví Markéta.