Jak si zkontrolovat tržby odeslané do EET
Jste si jistí, že všechny tržby evidujete správně? Než se vystavovat riziku pokuty, je lepší si jednou za čas své údaje zkontrolovat. Tady je návod k základní i detailní kontrole.
Základní kontrola účtenky
Vytiskněte si EET účtenku a na počítači si otevřete stránku Ověření účtenky na Daňovém portálu. Vyplňte všechna políčka a na závěr potvrďte, že nejste robot. Pak už jen kliknete na Ověřit a ihned zjistíte, jestli je vaše účtenka zaregistrovaná.
Ale co dělat, pokud váš doklad v systému není? Pokud je na účtence FIK, zadali jste pravděpodobně špatně údaje do formuláře. Druhou možností je, že v datové zprávě byly jiné informace, než jsou vytištěné na dokladu. Typicky se tento problém týká času přijetí tržby. V tom případě zkontrolujte nastavení pokladny.
Pokud evidujete ve zjednodušeném režimu nebo vás zrovna postihl výpadek internetu, na své účtence kód FIK nenajdete. V tom případě si můžete účtenku ověřit až ve chvíli, kdy datovou zprávu odešlete do EET.
Rozhodně není nutné kontrolovot každou druhou účtenku. Pokud se vám na doklady tiskne FIK, nemusíte si dělat starosti.
Detailní kontrola evidovaných tržeb
Přesto je dobré jednou za čas tržby jako celek zkontrolovat. Díky tomu zjistíte, jestli platby evidované na Daňovém portále sedí s uzávěrkami na kase.
Pomocí svých autentizačních údajů se přihlaste na Daňový portál. Otevřete si záložku Správa údajů evidence tržeb. Zde vidíte své souhrnné tržby za:
- den,
- měsíc,
- čtvrtletí,
- rok.
Pokud potřebujete detailnější výpis tržeb, musíte poslat elektronickou žádost. Pod poslední tabulkou na stránce klikněte na tlačítko Tržby a zobrazí se vám formulář.
Požadované údaje budete mít připravené za 1–7 dní. Pokud do žádosti uvedete i svůj e-mail, finanční správa vám na něj pošle upozornění, až budou vaše data připravená. Soubor s detailními informacemi najdete na Daňovém portálu na stránce Žádosti o detailní údaje o tržbách.
Soubor si stáhněte do počítače, protože po měsíci ho úředníci zase smažou.
Chybné údaje
Pokud zjistíte, že některé tržby v EET nemáte, odešlete je dodatečně. Jestli jsou naopak na Daňovém portále platby navíc, stornujte je.
Následně kontaktujte dodavatele vaší pokladny. Právě v jejím nastavení je pravděpodobně problém. Brzy opět nezapomeňte údaje zkontrolovat, abyste se ujistili, že už máte evidenci v pořádku.
Hlídáme aktuální vývoj v EET a přinášíme články plné rad. Sledujte nás na Facebooku a Twitteru a buďte v obraze.
Související články:
5 EET problémů, kterých se bojí každý podnikatel: zjistěte, jak je vyřešit
Dobrý den,
psal jsem na metodiku EET, jak poslat opravené tržby (zaslané se špatným soukromým certifikátem = propustná chyba) ale odpověĎ jsem nedostal… FU by chtěl poslat EET znovu a vše stornovat, protože přiřadili tržby dle certifikátu a ne dle DIČ. Storno storna už nejde tak je to nebezpečné. Úplně chybí metodika a podmínky jak „opravu“ poslat (původní datum tržby? stejné označení dokladu?….) Na Lince EET neví vůbec nic…
Dobrý den, váš dotaz je opravdu velmi složitý. Jestli to chápeme dobře, používal jste špatný certifikát a na něj odesílal tržby do EET, ale opět s nějakým problémem – takže potřebujete vystornovat tržby, které jste už předtím stornoval.
Pokud byste vystornoval tržby zaslané na špatný certifikát, odeslal byste je znovu na správný certifikát a stornoval byste tak 1×, nebyl by žádný problém.
Ve vašem případě je to ale složité – máte pravdu v tom, že metodika ani web e-trzby.cz nemyslí na to, jak postupovat při stornu již stornovaných tržeb. Na straně 9 metodiky si můžete ověřit dostupné informace ke stornu: http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Metodika-k-evidenci-trzeb_v1.0.pdf
S podobným problémem jsme se už v EET poradně setkali. Podnikatel měl potíž, na kterou metodika nemyslela, a úředníci byli bezradní. V tomto případě bude asi nejjednodušší, když budete problém ignorovat. Na finančním úřadě vám toto řešení nikdy neporadí, ale z podstaty věci vám asi nic jiného nezbývá. Neznáme vaši situaci detailně, takže nevíme, jaké přesně máte problémy s certifikátem a proč jste stornoval poprvé, ale pokud je to možné, nezbyde vám, než dále evidovat správně a starší tržby neřešit.
Finanční úřad mě vyzval ke kontrole tržen EET,které se zařazovaly do špatných sloupců-nejsem plátce DPH-do kterých sloupců u detailního výpisu tržeb se můžou tržby přiřazovat-konkretne sloupec L a M,
dále bych prosila o radu napravení tržeb,které se ukládaly i dosloupce s 21% daní-sice s daní 0 ,ale jsou tam a podle fin.úřadu tam být nesmí,
děkuji,Grohová
Dobrý den, paní Grohová, ještě nám prosím napište, jaký systém nebo pokladnu používáte. Potřebujeme se totiž o vašem problému poradit s kolegy.