Obstojíte před kontrolory? Otestujte si své znalosti EET
AKTUALIZOVÁNO. Úředníci už vystavili kvůli chybám v EET pokuty za 16 milionů korun a několik provozoven dočasně zavřeli. Abyste něco podobného neriskovali i vy, vyplatí se být ohledně EET v obraze. V našem testu si ověříte, jak se vyznáte v situacích, které vás mohou běžně potkat.
Všechny otázky se týkají podnikatelů z 1. a 2 vlny EET a na každou otázku je jen jedna správná odpověď. Poznamenejte si ji a pak ji porovnejte se správným řešením na konci článku.
1. Kde v provozovně má viset informační oznámení?
a) Na dveřích.
b) Kdekoliv v provozovně na dobře viditelném místě (obvykle u pokladny nebo na dveřích).
c) Nikde viset nemusí, jeho zveřejnění je dobrovolné.
Šablona informačního oznámení ke stažení.
2. Co musíte udělat, když vypadne internet?
a) Musíte zavřít obchod a přestat prodávat až do obnovení spojení.
b) Účtenky dál vystavujete na EET kase, ale bez kódu FIK.
c) Stačí, když nakupujícím vystavíte papírový paragon bez EET kódů.
Návod, jak postupovat při výpadku internetu.
3. Jaké typy plateb NEspadají do EET?
a) Platba stravenkami.
b) Platba dárkovým poukazem.
c) Převod z účtu na účet.
4. Která z následujících vět o EET účtenkách je pravdivá?
a) EET účtenku můžete vždy zákazníkovi poslat elektronicky.
b) EET účtenku musíte vždy předat v papírové podobě.
c) Po zákazníkově souhlasu mu můžete poslat EET účtenku elektronicky.
Kompletní průvodce EET účtenkami.
5. Na 2 týdny kvůli nemoci zavřete provozovnu. Co musíte v souvislosti s EET udělat?
a) Nic.
b) Zavolat na finanční správu a ohlásit přerušení EET.
c) Přes daňový portál si EET pozastavit.
Jak v EET postupovat při dovolené a nemoci.
6. Jakým způsobem musíte v restauraci zákazníkovi předat EET účtenku?
a) Účtenku stačí předat pouze tehdy, pokud o ni zákazník požádá.
b) Účtenku musíte vždy při placení podat zákazníkovi nebo ji položit před něj, aby si ji mohl vzít.
c) Zákazníka můžete zkasírovat u stolu a pak mu říct, že si má účtenku vyzvednout u barového pultu.
7. Co je povinnou součástí EET účtenky?
a) Celková výše útraty.
b) Podrobný popis nakoupeného zboží.
c) Adresa provozovny.
8. Co znamená, pokud se vám na účtenkách začne objevovat podpisový kód poplatníka (PKP) o 334 znacích?
a) Došlo k poruše internetu a na účtenky se místo FIK tiskne dlouhé PKP.
b) Vše je v pořádku, takto dlouhý kód PKP se tiskne standardně.
c) Finanční správa u vás eviduje problém s neobvykle vysokým množstvím účtenek.
9. Kdo může přijít zkontrolovat, jestli řádně dodržujete EET?
a) Finanční správa a Česká obchodní inspekce.
b) Výhradně finanční správa.
c) Finanční a celní správa.
10. Co znamená evidence ve zjednodušeném režimu?
a) Z EET máte výjimku a nic nemusíte evidovat.
b) Tržby evidujete on-line.
c) Tržby evidujete off-line, data finanční správě pošlete jednou za 5 dní.
Podrobnosti o zjednodušeném režimu.
Správné řešení
- b, 2. b, 3. c, 4. c, 5. a, 6. b, 7. a, 8. a, 9. c, 10. c
O aktuálním vývoji v EET vás informujeme na Facebooku a Twitteru.