Zkušební režim EET začíná. Otestujte si svoji pokladnu
Od 1. listopadu podnikatelé zkouší nanečisto elektronicky evidovat. Ověří si tak, že jejich zařízení správně funguje a mají čas na vyřešení případných problémů.
Abyste se mohli do zkušebního režimu zapojit, potřebujete funkční EET pokladnu. To znamená, že už v ní musíte mít nainstalovaný EET certifikát. Pokud ho ještě nemáte, podívejte se na návod, jak ho získat.
Ověřte si kód účtenky
Jestli jste už zprovoznili pokladnu i připojení na internet, zkuste namarkovat nákup. Poté, co kliknete na Zaplatit, se tržba elektronicky zaeviduje. V první řadě se podívejte na účtenku. Má na ní být fiskální identifikační kód, který na dokladu najdete pod zkratkou FIK.
Následně si ověřte, že finanční správa skutečně účtenku zaevidovala. Stačí si na počítači otevřít Daňový portál a vstoupit do sekce Ověření účtenky. Tam zadáte FIK a zjistíte, zda je všechno v pořádku.
Pokud se objeví problém, který ani po prostudování pokladního manuálu nedokážete sami vyřešit, obraťte se včas na svého dodavatele.
Účtenka “pod lupou”
Ve studiu účtenky můžete dál pokračovat. Z hlediska EET na ní musíte uvádět tyto údaje:
- fiskální identifikační kód,
- své daňové identifikační číslo,
- označení provozovny, ve které se tržba uskutečnila,
- označení pokladního zařízení, na kterém jste tržbu zaevidovali,
- pořadové číslo účtenky,
- datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky, pokud jste ji vystavili dříve,
- celkovou částku tržby,
- bezpečnostní kód poplatníka,
- údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu.
Den nebo týden? Máte na výběr
Je jen na vás, jak dlouho budete zkušební režim testovat. Jestli zadáte jen pár plateb nebo budete evidovat třeba den nebo týden. Celý měsíc je evidence tržeb nepovinná, takže ji po vyzkoušení můžete opět přerušit. Pokud jste ale už kompletně najeli na nový systém a chcete ho dál používat, klidně můžete tržby evidovat celý listopad.
Výhodou zkušebního období je, že zaučíte personál a vychytáte chyby, aniž byste se vystavovali riziku sankcí.
Také už začněte promýšlet, kam vystavíte povinné informační oznámení. V listopadu ho ještě mít vyvěšené nemusíte, ale od 1. prosince je to pro restaurace a hotely nezbytnost.
Ale to byste nesměli mít e kasu od O2. Ta ještě nejde. Udělal jsem blbost, že jsem to vzal.
Ahoj, pořád to nejde? Mám stejný problém.