EET aplikace za 0 Kč? Seznamte se s Profi Účtenkou

55 komentářů

  1. Markéta Šabachová says:

    Dobry den,provozuji hospudku sezónně (5 měsíců v roce) a místě kde se nachází neni dobry signál internetu. Používáme doma v telefonech data pouze 5GB měsíčně,více se nám nevyplatí. Jak tedy vyřešit internet? Nemáme anténu ani pevnou linku,jsme v doliku kde je signál chabý.
    Jak mame takovou situaci řešit? Hospudku chceme provozovat nadále.
    Dekuji za odpověď.
    S pozdravem Markéta Šabachová

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, paní Šabachová, ideální by pro vás bylo získat povolení evidovat ve zjednodušeném režimu. Znamená to, že nemusíte odesílat informace na finanční úřad hned v okamžiku platby, ale až do 5 dní od tržby. Takové povolení vydává finanční úřad a detaily o něm najdete na straně 11 metodiky k zákonu o EET: http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Metodika-k-evidenci-trzeb_v1.0.pdf

      Nejlepší by ale bylo se nejprve ujistit, že je u vás situace skutečně neřešitelná. Zjistěte od poskytovatele internetu, jaké máte možnosti, zda k vám internetový signál skutečně nedosahuje nebo by bylo pokrytí internetem až příliš drahé. Tyto informace se vám pak budou hodit do žádosti o zjednodušený režim, kam musíte uvést důvody, proč jej potřebujete.
      Držíme vám palce, ať to zvládnete.

  2. Hynek Boháč says:

    Ani po měsíci ve W10 nenatiskne více než dvě účtenky a tiskárna se odpojí i v nejnovější verzi. nepoužitelné. Pod androidem funguje.

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, pane Boháči, zjišťujeme od našich kolegů, kteří se starají o Profi Účtenku, v čem by mohl být problém. Hned až budeme vědět, napíšeme vám. Děkujeme za trpělivost.

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, pane Boháči, konečně vám píšeme s odpovědí. Naši kolegové z Profi Účtenky nám říkali, že k tisku na W10 mají aktuálně několik stížností a už pracují na zlepšení. Můžete počítat s tím, že v dalších verzích bude Profi Účtenka fungovat v pořádku.

  3. Renata says:

    Dobrý den, jak postupovat v případe. Když mám kamenný obchod,a jednou týdne jedu n a ambul.prodej mimo provozovnu. Provozovna je otevřena . Musím mýt 2 pokladny. Nebo štaci do evidovat položky do tech 48 hod. ? Děkuji

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, Renato, domníváme se, že byste správně měla mít 2 pokladny. 48hodinová lhůta totiž slouží k tomu, abyste odeslala datovou zprávou údaje na finanční správu v případě, že vám vypadl internet nebo se porouchalo pokladní zařízení. Určitě ale máte možnost požádat o evidování ve zjednodušeném režimu. Znamená to, že pokud prokážete, že nemáte přístup k internetu nebo je to velmi složité, udělí vám finanční správa výjimku evidovat tržby do 5 dní od uskutečnění. Koukněte na to do metodiky na strany 11-12 a 27: http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Metodika-k-evidenci-trzeb_v1.0.pdf.
      Držíme vám palce!

  4. Stepa says:

    Dobrý den, je možné do aplikace doplnit zobrazení miniFIKu (sFIKu)? Tak aby nebyla nutná tiskárna, ale miniFIK se pouze opsal na doklad? Díky

  5. Eva says:

    Dobrý den, mám kamenný obchod s fotoateliérem, k tomu chodím prodávat cca 10 večerů v roce fotografie do tanečních, musím s sebou nosit tiskárnu nebo stačí vytisknout doklad předem a dát ho ke každé objednávce ( někdy si zákazníci objednávky vyzvednou a zaplatí až po měsíci ) ? Děkuji

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, Evo, EET účtenku můžete vytisknout kdykoliv předem, ale nejpozději v okamžiku uskutečnění tržby, jak píše EET metodika. Znamená to tedy, že tisk EET účtenky a odeslání informací datovou zprávou nemůžete odložit na později. Jestli je to pro vás pohodlné, určitě si účtenky vytiskněte předem, a když bude nějaký problém, účtenku můžete stornovat.

  6. Vašek says:

    Dobrý den, dá se Profi účtenka zálohovat , myslím tím kompletní nastavení i s daty v ceníku, které do ní zadáte . A prosím , kdy vyjde aktualizace programu , ohledně odpojující se tiskárny ve Win10 . Děkuji.

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, Vašku, zjišťovali jsme odpověď pro vás přímo u našich kolegů, kteří se starají o Profi Účtenku. Řekli nám, že úplně kompletní zálohu bohužel udělat nelze. Ale je to věc, o které naši kolegové už přemýšlí a do budoucna se na to chystají.

      Co se týče vašeho problému s odpojováním tiskáren – aktuálně se tím intenzivně zabývají vývojáři. Verze, ve které to pravděpodobně bude opravené, vyjde 8. 2. 2017.

  7. Václav says:

    Dobrý den, je možné v Profi Účtence vystavit účet v zastoupení jiného subjektu ? Pokud ne, uvažujete o tom ?

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, Václave, bohužel to zatím v Profi Účtence možné není. Naši kolegové, kteří se o aplikaci starají, nám říkali, že nejde ani provozovat Profi Účtenku na 2 číslech IČO. O vašem myšlence na vystavování účtu v zastoupení ale budou přemýšlet a zadávají si ho k debatě.

  8. Stanislav says:

    Dobrý den,

    stále trvá problém s odpojováním tiskárny, můžete sdělit, kdy dojde k nápravě…?

    Předem děkuji za odpověd

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, Stanislave, omlouváme se za komplikace. Naši kolegové z Profi Účtenky už na tom pracují a během února by mělo být všechno v pořádku.

  9. Jiří says:

    Dobrý den,

    zkušebně jsem si nainstaloval verzi pro Win10 na svém počítači. V tomto popisu píšete, že : “Profi Účtenku si také oblíbili uživatelé fakturační služby iDoklad a ekonomického systému Money, se kterými se dá propojit”. Nemohu přijít na to jak se propojí s Money, které mám na stejném počítači. Můžete mi poradit?

  10. Švancarova Drahomira says:

    Dobry den,mame kamennou prodejnu,kde jsme dve a kazda ma svoje Ičo..kdyby jsme si kazda stahla do sveho mobilu a koupily jednu tiskarnu,kde by se tiskly uctenky zakaznikum..slo by to takhle?dekuji za odpoved..

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, paní Švancarová, ptali jsme se našich kolegů z Profi Účtenky a ti nám poradili, že záleží na tom, jakou tiskárnu používáte.
      1) U wi-fi tiskárny by to neměl být problém. Na jednu tiskárnu napojíte i 2 Profi Účtenky. Zeptali jsme se hned kolegů, kterou wi-fi tiskárnu by nám doporučili, a vybrali tuto: https://www.profipokladny.cz/tiskarna-okprint-300-wi-fi-usb-cerna/
      2) Pokud máte bluetooth tiskárnu, bude to složitější. Tiskárnu totiž musíte vždy vypnout, zapnout a přes bluetooth spárovat s příslušnou Profi Účtenkou. Zabere vám to asi 2 minuty.

  11. Klara says:

    Dobry den, prodavam pres internet prevodem na ucet, ale rada bych se obcas zucastnila trhu. Budu muset pres eet hnat vsechny nakupy nebo jen ty na trzich? Dekuji

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, Klaro, EET se týkají jen vaše platby na trzích. Všechny tržby, které jdou z účtu na účet, pod EET nespadají.

  12. Zlata K. says:

    Dobrý den,
    mám e-shop kde probíhá prodej pouze na dobírku nebo převod peněz zákazníka na můj účet. Bude se mě týkat EET?
    Děkuji.

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, Zlato, pravděpodobně nebudete muset elektronicky evidovat. Pokud posíláte balíky na dobírku, dopravce převezme peníze a pošle vám je na účet, EET se vás netýká. Pokud vám ale předá peníze hotově, musíte elektronicky evidovat. K vašemu druhému dotazu – peníze poslané z účtu na účet pod EET nespadají. Pokud vám ale zákazník zaplatí elektronicky kartou nebo přes platební bránu, musíte takovou tržbu zaevidovat.

  13. Jana says:

    Dobrý den,
    mám e-shop, zákazníci platí z účtu na účet ( účet nemám podnikatelský, ale soukromý ), někdy zasílám na dobírku, potřebuji EET?
    Děkuji.

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, Jano, pravděpodobně se vás EET netýká. Platby z účtu na účet pod EET nespadají. Pokud zasíláte dobírkou a dopravce vám peníze posílá na účet, neevidujete ani tyto tržby.

  14. Martin says:

    Dobrý den,mám nastaveno ( výchozí akce na Email).Po zaplacení to chci zákazníkovi odeslat,objeví se tabulka kde vyplním email,dám odeslat,aplikace se hned sama zavře a zákazníkovi na email nic nedorazí. Předem děkuji za radu

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, Martine, zjišťovali jsme odpověď pro vás u našich kolegů, kteří se starají o Profi Účtenku. Podle nich byste si měl zkontrolovat, na jaké platformě to zákazníkovi odesíláte. Podívejte se, jestli má nastaveného nějakého emailového klienta jako výchozí.

  15. Jirka says:

    Dobrý den nemám provozovnu jen sklad a rozvážím do obchodu kde prodávám na faktury,které pak tisknu doma.Jednou týdně prodávám od dubna do listopadu hotově stánkařům a těm jsem vypisoval dodací list.Tak k vůli nim si musím pořídit EETa teď nevím která by mi vyhovovala.

  16. Katka says:

    Dobrý den, mám e-shop – prodávám pouze na dobírku nebo převodem z účtu na účet. Předpokládám, že se mě EET netýká. Mám dotaz – musím se přesto evidovat?
    Děkuji předem za odpověď.

  17. Filipovic says:

    Dobrý den,jak zjistím že Účtenka opravdu dorazila na finanční úřad?Proč se mi na stvrzence neobjevuje FÍK?

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, to je zvláštní. Pokud je symbol vlevo nahoře zelený, EET funguje a odesíláte datové zprávy. Pokud je červený, je EET špatně nastavená, a šedý symbol znamená , že je EET správně nastavená, ale momentálně vypnutá. FIK by se na účtence rozhodně měl objevovat, pokud jste připojený k internetu. Podle vašeho dotazu ale bohužel nedokážeme určit, v čem je přesně problém.

  18. Vašek says:

    Dobrý den . Do 1.3 2017 fungoval tisk normálně,tím myslím,že po zadání 2 a více položek zboží se účtenka vytiskla vždy celá ,dnes zadám 2a více položek a tiskárna vytiskne jen k fik kodu (ten už nevytiskne) zastaví se a nevysune pokladnu.Toto začalo dělat až dnes když jste přidali na účtenku 2 položky,,platba hotově a platba kartou,, I když změním počet znaků i font na účtence tak problém pořád zůstává. Děkuji

  19. Vašek says:

    Dobrý den a ještě jedna věc ráno 1.3 při zapnutí profiúčtenky, zmizeli sami některé pracně zadané položky zboží .Pravděpodobně proběhla od Vás nějaká aktualizace a začal blbnout tisk i zadané zboží.Dík

  20. Vašek says:

    Dobrý den a ještě jednou ,zkusil jsem starší zařízení s profiúčtenkou 2,6 a vše jede jak má, ale ve verzi 2,6,15 mě to blbne .Nejde zakázat automatické aktualizace ? Když se vám smažou položky v ostrém provozu tak je to špatné.Díky

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, Vašku, děkujeme za vaše postřehy. Předáme je kolegům, kteří se starají o Profi Účtenku.

  21. Vašek says:

    Dobrý den.Problém jsem zatím odstranil tím že jsem místo BT spojení s tiskárnou nainstaloval USB připojení a tam tisk jede jak má.Takže je problém v BT připojení tiskárny ve Win10.Dík.

  22. Lubomír says:

    dobry den mam profi uctenku aktualizovanou tiskarnu ptp2, vše funguje jak má,ale závěrka nejde tisknout. píše tiskarna nenalezena nebo nekomunikuje ,přitom lístky tiskne normalně. závěrka na email funguje.

  23. Karel R says:

    Dobrý den, není mi jasné zda hotovostní úhrada vystavené faktury také spadá pod EET. Předem díky za odpověď

  24. Petr Veselý says:

    Dobrý den,
    jde tisknout z profi účtenky ve win10 na laserovou tiskárnu připojenou přes wifi?
    Děkuji

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Dobrý den, pane Veselý, seznam konkrétních tiskáren, které dobře fungují s Profi Účtenkou naleznete na konci tohoto článku: http://profiuctenka.cz/blog/jak-propojit-profi-uctenku-s-tiskarnou/
      Napište nám prosím váš typ tiskárny a my to pro vás zjistíme od našich kolegů z Profi Účtenky.

    • Petr Veselý says:

      Tak ano číst umím, ale v tom seznamu jsou jen účtenkové tiskárny… ptám se obecně, zadli jde tisknout na laserovou wifi tiskárnu. Tak třeba HP LaserJet Pro M12w.
      Děkuji

    • EET Poradna EET Poradna says:

      Ještě jednou dobrý den, pane Veselý, neradi bychom zpochybňovali, že umíte číst 🙂 Raději jsme se na váš problém zeptali kolegů, kteří se starají o Profi Účtenku. Ti nám bohužel potvrdili, že Profi Účtenka podporuje pokladní tiskárny, které umí ESC/POS standard. Na některých kancelářských tiskárnách Profi Účtenka také funguje, ale vytiskne se vám jen malá účtenka na velkou stranu A4. Proto určitě vyzkoušejte, zda bude vaše tiskárna fungovat, ale bohužel vám to nemůžeme potvrdit na 100 %.

    • Petr Veselý says:

      Ano to vím, že vytisknu nudli na A4. Chtěl bych koupit novou laserovou tiskárnu a používat ji i na jiné tisky ne jen na účtenky. Proto jsem položil dotaz.

  25. Radek Řezáč says:

    Dobrý den,
    rozumím tomu dobře, že téměř po roce fungování PROFI ÚČTENKY je prakticky nemožné vytisknout doklad na 99% běžných tiskáren (nepočítám IT profíky, co si s tím možná poradí… ale běžné uživatele) a že aplikace stále neumí ani zkrácený FIK kód (asi 7 znaků), který by stačilo opsat na příjmový doklad?
    Na co je tedy taková aplikace a proč ji renomovaná firma jako CÍGLER SOFTVARE vůbec provozuje, když ji není schopna dotáhnout do použitelného a konkurenceschopného stavu?

Odpovědět

Your email address will not be published. Required fields are marked *