EET aplikace za 0 Kč? Seznamte se s Profi Účtenkou

74 komentářů

  1. Profilový obrázek Markéta Šabachová napsal:

    Dobry den,provozuji hospudku sezónně (5 měsíců v roce) a místě kde se nachází neni dobry signál internetu. Používáme doma v telefonech data pouze 5GB měsíčně,více se nám nevyplatí. Jak tedy vyřešit internet? Nemáme anténu ani pevnou linku,jsme v doliku kde je signál chabý.
    Jak mame takovou situaci řešit? Hospudku chceme provozovat nadále.
    Dekuji za odpověď.
    S pozdravem Markéta Šabachová

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, paní Šabachová, ideální by pro vás bylo získat povolení evidovat ve zjednodušeném režimu. Znamená to, že nemusíte odesílat informace na finanční úřad hned v okamžiku platby, ale až do 5 dní od tržby. Takové povolení vydává finanční úřad a detaily o něm najdete na straně 11 metodiky k zákonu o EET: http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Metodika-k-evidenci-trzeb_v1.0.pdf

      Nejlepší by ale bylo se nejprve ujistit, že je u vás situace skutečně neřešitelná. Zjistěte od poskytovatele internetu, jaké máte možnosti, zda k vám internetový signál skutečně nedosahuje nebo by bylo pokrytí internetem až příliš drahé. Tyto informace se vám pak budou hodit do žádosti o zjednodušený režim, kam musíte uvést důvody, proč jej potřebujete.
      Držíme vám palce, ať to zvládnete.

  2. Profilový obrázek Hynek Boháč napsal:

    Ani po měsíci ve W10 nenatiskne více než dvě účtenky a tiskárna se odpojí i v nejnovější verzi. nepoužitelné. Pod androidem funguje.

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, pane Boháči, zjišťujeme od našich kolegů, kteří se starají o Profi Účtenku, v čem by mohl být problém. Hned až budeme vědět, napíšeme vám. Děkujeme za trpělivost.

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, pane Boháči, konečně vám píšeme s odpovědí. Naši kolegové z Profi Účtenky nám říkali, že k tisku na W10 mají aktuálně několik stížností a už pracují na zlepšení. Můžete počítat s tím, že v dalších verzích bude Profi Účtenka fungovat v pořádku.

  3. Profilový obrázek Renata napsal:

    Dobrý den, jak postupovat v případe. Když mám kamenný obchod,a jednou týdne jedu n a ambul.prodej mimo provozovnu. Provozovna je otevřena . Musím mýt 2 pokladny. Nebo štaci do evidovat položky do tech 48 hod. ? Děkuji

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, Renato, domníváme se, že byste správně měla mít 2 pokladny. 48hodinová lhůta totiž slouží k tomu, abyste odeslala datovou zprávou údaje na finanční správu v případě, že vám vypadl internet nebo se porouchalo pokladní zařízení. Určitě ale máte možnost požádat o evidování ve zjednodušeném režimu. Znamená to, že pokud prokážete, že nemáte přístup k internetu nebo je to velmi složité, udělí vám finanční správa výjimku evidovat tržby do 5 dní od uskutečnění. Koukněte na to do metodiky na strany 11-12 a 27: http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Metodika-k-evidenci-trzeb_v1.0.pdf.
      Držíme vám palce!

  4. Profilový obrázek Stepa napsal:

    Dobrý den, je možné do aplikace doplnit zobrazení miniFIKu (sFIKu)? Tak aby nebyla nutná tiskárna, ale miniFIK se pouze opsal na doklad? Díky

  5. Profilový obrázek Eva napsal:

    Dobrý den, mám kamenný obchod s fotoateliérem, k tomu chodím prodávat cca 10 večerů v roce fotografie do tanečních, musím s sebou nosit tiskárnu nebo stačí vytisknout doklad předem a dát ho ke každé objednávce ( někdy si zákazníci objednávky vyzvednou a zaplatí až po měsíci ) ? Děkuji

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, Evo, EET účtenku můžete vytisknout kdykoliv předem, ale nejpozději v okamžiku uskutečnění tržby, jak píše EET metodika. Znamená to tedy, že tisk EET účtenky a odeslání informací datovou zprávou nemůžete odložit na později. Jestli je to pro vás pohodlné, určitě si účtenky vytiskněte předem, a když bude nějaký problém, účtenku můžete stornovat.

  6. Profilový obrázek Vašek napsal:

    Dobrý den, dá se Profi účtenka zálohovat , myslím tím kompletní nastavení i s daty v ceníku, které do ní zadáte . A prosím , kdy vyjde aktualizace programu , ohledně odpojující se tiskárny ve Win10 . Děkuji.

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, Vašku, zjišťovali jsme odpověď pro vás přímo u našich kolegů, kteří se starají o Profi Účtenku. Řekli nám, že úplně kompletní zálohu bohužel udělat nelze. Ale je to věc, o které naši kolegové už přemýšlí a do budoucna se na to chystají.

      Co se týče vašeho problému s odpojováním tiskáren – aktuálně se tím intenzivně zabývají vývojáři. Verze, ve které to pravděpodobně bude opravené, vyjde 8. 2. 2017.

  7. Profilový obrázek Václav napsal:

    Dobrý den, je možné v Profi Účtence vystavit účet v zastoupení jiného subjektu ? Pokud ne, uvažujete o tom ?

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, Václave, bohužel to zatím v Profi Účtence možné není. Naši kolegové, kteří se o aplikaci starají, nám říkali, že nejde ani provozovat Profi Účtenku na 2 číslech IČO. O vašem myšlence na vystavování účtu v zastoupení ale budou přemýšlet a zadávají si ho k debatě.

  8. Profilový obrázek Stanislav napsal:

    Dobrý den,

    stále trvá problém s odpojováním tiskárny, můžete sdělit, kdy dojde k nápravě…?

    Předem děkuji za odpověd

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, Stanislave, omlouváme se za komplikace. Naši kolegové z Profi Účtenky už na tom pracují a během února by mělo být všechno v pořádku.

  9. Profilový obrázek Jiří napsal:

    Dobrý den,

    zkušebně jsem si nainstaloval verzi pro Win10 na svém počítači. V tomto popisu píšete, že : „Profi Účtenku si také oblíbili uživatelé fakturační služby iDoklad a ekonomického systému Money, se kterými se dá propojit“. Nemohu přijít na to jak se propojí s Money, které mám na stejném počítači. Můžete mi poradit?

  10. Profilový obrázek Švancarova Drahomira napsal:

    Dobry den,mame kamennou prodejnu,kde jsme dve a kazda ma svoje Ičo..kdyby jsme si kazda stahla do sveho mobilu a koupily jednu tiskarnu,kde by se tiskly uctenky zakaznikum..slo by to takhle?dekuji za odpoved..

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, paní Švancarová, ptali jsme se našich kolegů z Profi Účtenky a ti nám poradili, že záleží na tom, jakou tiskárnu používáte.
      1) U wi-fi tiskárny by to neměl být problém. Na jednu tiskárnu napojíte i 2 Profi Účtenky. Zeptali jsme se hned kolegů, kterou wi-fi tiskárnu by nám doporučili, a vybrali tuto: https://www.profipokladny.cz/tiskarna-okprint-300-wi-fi-usb-cerna/
      2) Pokud máte bluetooth tiskárnu, bude to složitější. Tiskárnu totiž musíte vždy vypnout, zapnout a přes bluetooth spárovat s příslušnou Profi Účtenkou. Zabere vám to asi 2 minuty.

  11. Profilový obrázek Klara napsal:

    Dobry den, prodavam pres internet prevodem na ucet, ale rada bych se obcas zucastnila trhu. Budu muset pres eet hnat vsechny nakupy nebo jen ty na trzich? Dekuji

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, Klaro, EET se týkají jen vaše platby na trzích. Všechny tržby, které jdou z účtu na účet, pod EET nespadají.

  12. Profilový obrázek Zlata K. napsal:

    Dobrý den,
    mám e-shop kde probíhá prodej pouze na dobírku nebo převod peněz zákazníka na můj účet. Bude se mě týkat EET?
    Děkuji.

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, Zlato, pravděpodobně nebudete muset elektronicky evidovat. Pokud posíláte balíky na dobírku, dopravce převezme peníze a pošle vám je na účet, EET se vás netýká. Pokud vám ale předá peníze hotově, musíte elektronicky evidovat. K vašemu druhému dotazu – peníze poslané z účtu na účet pod EET nespadají. Pokud vám ale zákazník zaplatí elektronicky kartou nebo přes platební bránu, musíte takovou tržbu zaevidovat.

  13. Profilový obrázek Jana napsal:

    Dobrý den,
    mám e-shop, zákazníci platí z účtu na účet ( účet nemám podnikatelský, ale soukromý ), někdy zasílám na dobírku, potřebuji EET?
    Děkuji.

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, Jano, pravděpodobně se vás EET netýká. Platby z účtu na účet pod EET nespadají. Pokud zasíláte dobírkou a dopravce vám peníze posílá na účet, neevidujete ani tyto tržby.

  14. Profilový obrázek Martin napsal:

    Dobrý den,mám nastaveno ( výchozí akce na Email).Po zaplacení to chci zákazníkovi odeslat,objeví se tabulka kde vyplním email,dám odeslat,aplikace se hned sama zavře a zákazníkovi na email nic nedorazí. Předem děkuji za radu

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, Martine, zjišťovali jsme odpověď pro vás u našich kolegů, kteří se starají o Profi Účtenku. Podle nich byste si měl zkontrolovat, na jaké platformě to zákazníkovi odesíláte. Podívejte se, jestli má nastaveného nějakého emailového klienta jako výchozí.

  15. Profilový obrázek Jirka napsal:

    Dobrý den nemám provozovnu jen sklad a rozvážím do obchodu kde prodávám na faktury,které pak tisknu doma.Jednou týdně prodávám od dubna do listopadu hotově stánkařům a těm jsem vypisoval dodací list.Tak k vůli nim si musím pořídit EETa teď nevím která by mi vyhovovala.

  16. Profilový obrázek Katka napsal:

    Dobrý den, mám e-shop – prodávám pouze na dobírku nebo převodem z účtu na účet. Předpokládám, že se mě EET netýká. Mám dotaz – musím se přesto evidovat?
    Děkuji předem za odpověď.

  17. Profilový obrázek Filipovic napsal:

    Dobrý den,jak zjistím že Účtenka opravdu dorazila na finanční úřad?Proč se mi na stvrzence neobjevuje FÍK?

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, to je zvláštní. Pokud je symbol vlevo nahoře zelený, EET funguje a odesíláte datové zprávy. Pokud je červený, je EET špatně nastavená, a šedý symbol znamená , že je EET správně nastavená, ale momentálně vypnutá. FIK by se na účtence rozhodně měl objevovat, pokud jste připojený k internetu. Podle vašeho dotazu ale bohužel nedokážeme určit, v čem je přesně problém.

  18. Profilový obrázek Vašek napsal:

    Dobrý den . Do 1.3 2017 fungoval tisk normálně,tím myslím,že po zadání 2 a více položek zboží se účtenka vytiskla vždy celá ,dnes zadám 2a více položek a tiskárna vytiskne jen k fik kodu (ten už nevytiskne) zastaví se a nevysune pokladnu.Toto začalo dělat až dnes když jste přidali na účtenku 2 položky,,platba hotově a platba kartou,, I když změním počet znaků i font na účtence tak problém pořád zůstává. Děkuji

  19. Profilový obrázek Vašek napsal:

    Dobrý den a ještě jedna věc ráno 1.3 při zapnutí profiúčtenky, zmizeli sami některé pracně zadané položky zboží .Pravděpodobně proběhla od Vás nějaká aktualizace a začal blbnout tisk i zadané zboží.Dík

  20. Profilový obrázek Vašek napsal:

    Dobrý den a ještě jednou ,zkusil jsem starší zařízení s profiúčtenkou 2,6 a vše jede jak má, ale ve verzi 2,6,15 mě to blbne .Nejde zakázat automatické aktualizace ? Když se vám smažou položky v ostrém provozu tak je to špatné.Díky

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, Vašku, děkujeme za vaše postřehy. Předáme je kolegům, kteří se starají o Profi Účtenku.

  21. Profilový obrázek Vašek napsal:

    Dobrý den.Problém jsem zatím odstranil tím že jsem místo BT spojení s tiskárnou nainstaloval USB připojení a tam tisk jede jak má.Takže je problém v BT připojení tiskárny ve Win10.Dík.

  22. Profilový obrázek Lubomír napsal:

    dobry den mam profi uctenku aktualizovanou tiskarnu ptp2, vše funguje jak má,ale závěrka nejde tisknout. píše tiskarna nenalezena nebo nekomunikuje ,přitom lístky tiskne normalně. závěrka na email funguje.

  23. Profilový obrázek Karel R napsal:

    Dobrý den, není mi jasné zda hotovostní úhrada vystavené faktury také spadá pod EET. Předem díky za odpověď

  24. Profilový obrázek Petr Veselý napsal:

    Dobrý den,
    jde tisknout z profi účtenky ve win10 na laserovou tiskárnu připojenou přes wifi?
    Děkuji

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, pane Veselý, seznam konkrétních tiskáren, které dobře fungují s Profi Účtenkou naleznete na konci tohoto článku: https://profiuctenka.cz/blog/jak-propojit-profi-uctenku-s-tiskarnou/
      Napište nám prosím váš typ tiskárny a my to pro vás zjistíme od našich kolegů z Profi Účtenky.

    • Profilový obrázek Petr Veselý napsal:

      Tak ano číst umím, ale v tom seznamu jsou jen účtenkové tiskárny… ptám se obecně, zadli jde tisknout na laserovou wifi tiskárnu. Tak třeba HP LaserJet Pro M12w.
      Děkuji

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Ještě jednou dobrý den, pane Veselý, neradi bychom zpochybňovali, že umíte číst 🙂 Raději jsme se na váš problém zeptali kolegů, kteří se starají o Profi Účtenku. Ti nám bohužel potvrdili, že Profi Účtenka podporuje pokladní tiskárny, které umí ESC/POS standard. Na některých kancelářských tiskárnách Profi Účtenka také funguje, ale vytiskne se vám jen malá účtenka na velkou stranu A4. Proto určitě vyzkoušejte, zda bude vaše tiskárna fungovat, ale bohužel vám to nemůžeme potvrdit na 100 %.

    • Profilový obrázek Petr Veselý napsal:

      Ano to vím, že vytisknu nudli na A4. Chtěl bych koupit novou laserovou tiskárnu a používat ji i na jiné tisky ne jen na účtenky. Proto jsem položil dotaz.

  25. Profilový obrázek Radek Řezáč napsal:

    Dobrý den,
    rozumím tomu dobře, že téměř po roce fungování PROFI ÚČTENKY je prakticky nemožné vytisknout doklad na 99% běžných tiskáren (nepočítám IT profíky, co si s tím možná poradí… ale běžné uživatele) a že aplikace stále neumí ani zkrácený FIK kód (asi 7 znaků), který by stačilo opsat na příjmový doklad?
    Na co je tedy taková aplikace a proč ji renomovaná firma jako CÍGLER SOFTVARE vůbec provozuje, když ji není schopna dotáhnout do použitelného a konkurenceschopného stavu?

  26. Profilový obrázek Marek Marek napsal:

    Lze aplikaci Profi účtenka provozovat v nějakém demo režimu, aby se obchodníci s ní naučili zacházet (provozovat) než firma přejde příští rok na plný provoz s nutností EET? Pokud ano tak jak přesně? Po spuštění je třeba přesně zadat již parametry konkrétní funkční firmy, nelze zde zvolit žádný demo režim. Děkuji za informaci.

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, Marku, svoji Profi Účtenku můžete zatím používat i bez EET certifikátu. Funguje to úplně stejně, jen se vám netisknou EET účtenky. Od nového roku můžete začít s čistým štítem – svoji testovací Profi Účtenku si smažete, znovu nainstalujete a nastavíte – takže vložíte EET certifikát, nastavíte hlavičky účtenek atd. Pokud by vás zajímaly nějaké konkrétnější podrobnosti, napište prosím našim kolegům přímo z Profi Účtenky, kteří vám rádi poradí. Otázku jim můžete položit na této stránce úplně dole: https://profiuctenka.cz/poradna/

  27. Profilový obrázek Marek Marek napsal:

    Děkuji za informaci, funguje to, ještě dotaz, jak změnit měnu dolary na koruny 😉 přeci jenom zde účtujeme většinou hotovost v korunách než dolarech 😉 byla by to ale krása….

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Ještě jednou dobrý den, Marku, Profi Účtenka si bere údaje z operačního systému, který používáte. Proto si v něm nastavte češtinu jako výchozí jazyk a automaticky se vám změní i měna. Držíme palce, ať jsou i ty dolarové tržby 😉

  28. Profilový obrázek Marek Marek napsal:

    Možná se budete divit, ale to samé mě napadlo hned 😉 proto jsem ještě před napsáním dotazu šel mrknout do nastavení a všude mám výchozí češtinu, jazyk i region, všude 😉 dokonce místní formát mi vypisuje vše data i měnu správně v K…. IOS 11.0.3

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Hezké poledne, Marku, píšeme vám později, protože jsme vaši otázku ještě konzultovali s kolegy, kteří vyvíjí Profi Účtenku. Poradili nám, že byste měl vymazat ostatní jazyky z nastavení.
      Postup je následující:
      nastavení > obecné > jazyky a oblast – vpravo nahoře klikněte na „upravit“ a ponechte pouze CZ.

      Po smazání jazyků bude zobrazení a tisk v pořádku. Pokud by vám něco nešlo, napište.

  29. Profilový obrázek Marek Marek napsal:

    Dobrý den, skvělé, díky funguje to přesně dle vašeho popisu 😉

  30. Profilový obrázek Zdeněk napsal:

    Dobrý den, při zpracování daňového přiznání jsem zjistil, že celková tržba za rok 2017, zaevidovaná v systému EET je asi o 10% vyšší, než částka zobrazená v uzávěrce z Profi účtenky. Jak si to vysvětlit, setkali jste se s podobným případem?
    Děkuji

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, Zdeňku, to je zvláštní. Probereme váš problém s kolegy s Profi Účtenky a hned, jak budeme vědět více, vám napíšeme.

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Ještě jednou dobrý den, Zdeňku, řešení by podle našich kolegů nemělo být obtížné:

      1) Udělejte si na Daňovém portálu detailní výpis tržeb.
      2) Podívejte se do sloupce duplicita. Pokud máte v tomto sloupci číslo 1 u stejných časů a částek, odeslala se tržba vícekrát, ale do EET se znovu nepočítá.

      Jestli si nebudete vědět rady, napište přímo našim kolegům z Profi Účtenky na e-mail profiuctenka@solitea.cz, rádi vám poradí. Za EET poradnu vám přejeme pěkný den.

  31. Profilový obrázek pan Nespokojený napsal:

    Po roce a půl používání nemohu doporučit. Propisování do iDokladu probíhá zmateně a někdy dvojmo.
    Je pak dost náročné najít zdvojenou účtenku v iDokladu. Stane se to, že se účtenka se stejným externím číslem z profiúčtenky zapíše do iDokladu dvakrát a někdy i s hodinovým zpožděním a iDoklad ji přidělí nové číslo z řady.
    Chtělo by to lepší technickou podporu, protože po hodině na lince jsem to vzdal a 350,- měsíčně budeme raději platit někomu jinému.

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, ptali jsme se kolegů z Profi Účtenky na váš problém a potvrdili nám, že se tyhle potíže opravdu u několika uživatelů vyskytly. 🙁 Přibližně do měsíce vyjde nová verze Profi Účtenky, která by měla tenhle problém odstranit. Budeme rádi, když nám pak dáte vědět, jestli se vaše práce s Profi Účtenkou a iDokladem zlepšila 🙂 A rovnou napíšeme i kolegům z iDokladu, aby vás kontaktovali. Přejeme pěkný víkend a věříme, že se vše zlepší 🙂

  32. Profilový obrázek Waller napsal:

    Dobry den, rad bych pouzival profi uctenku v jednom ipadu, v miste podnikani jsme dva, takze mame dvakrat IČO, v softwaru chybi prepinani uzivatelu. Otazka zni, vytvorite nekdy funkci aby podporovala vice uzivatelu v jednom softwaru?

  33. Profilový obrázek IvanM napsal:

    ProfiÚčtenka funguje skvěle. Právě jsme ji začali používat. Sice v danou chvíli používáme jiný systém na faktury ( https://imboss.cz/ ), a ProfiÚčtenku, ale takhle vše funguje skvěle.

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý deň! Ďakujeme za pochvalu, sme radi, že sa Vám naša aplikácia Profi Účtenka páči. S pozdravom, Jana Hrubá

  34. Profilový obrázek Dana Vondrušková napsal:

    dobrý den, chtěla bych účtenky posílat sms nebo emailem, nechci kupovat tiskárnu. je to možné?

  35. Profilový obrázek Michal Hejdánek napsal:

    Dobrý den, lze z aplikace exportovat data do Money S3 (podobně jako se do systému importují bankovní výpisy) bez služby iDoklad? Měsíčně máme zhruba 20 prodejů v cash a fakturujeme tak 5x za celý rok. Uvažujeme i o zakoupení platebního terminálu a propojit to s nutnou investicí do EET, to předpokládám aplikace umí řešit.

    • EET Poradna EET Poradna napsal:

      Dobrý den, pane Hejdánku, bohužel přímé propojení Profi Účtenky s účetním programem Money S3 není možné. Tyto dva nástroje ale propojíte přes iDoklad. Zatím jediný způsob, jak dostat potřebné údaje do Money S3 bez iDokladu je ten, že si vyjedete z EET aplikace uzávěrku a ručně tržby zadáte do účetního systému. Což by v případě 20 tržeb měsíčně nemuselo být tak omezující.
      Ještě k druhému dotazu – ano, Profi Účtenku lze nejlépe propojit s profesionální pokladnou, která podporuje i platby kartou, je tedy i plnohodnotným platebním terminálem. V jednom zařízení tak můžete mít řešení EET, platební terminál i tiskárnu účtenek. Za EET poradnu vás zdraví Markéta.

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *